Opzeggen en wijzigen
Wil je je contract opzeggen of wijzigen? Lees hier het antwoord op een aantal veelgestelde vragen.
Hoe kan ik de kinderopvang opzeggen?
Opzeggen doe je schriftelijk: stuur een mail naar plaatsingen@kwink.nl.
Goed om te weten
Kinderopvang is per dag opzegbaar en de opzegtermijn is één maand. Wij gebruiken de datum waarop jouw mail bij ons binnenkomt bij het verwerken van jouw opzegging.
Ik of mijn partner word(t) werkloos, moet ik de opvang stopzetten?
Als je werkloos raakt, hoef je jouw kind niet meteen van de opvang te halen. Je hebt nog 3 maanden recht op kinderopvangtoeslag vanaf de dag dat je niet meer werkt. En je kunt eventueel nog gebruikmaken van niet-gebruikte opvanguren. Deze niet-gebruikte opvanguren mag je nog opmaken tot het einde van het jaar.
Wil je weten hoeveel uren je nog mag opmaken? Maak hier een berekening.
Goed om te weten
Na 3 maanden en wanneer je alle uren hebt opgemaakt, heb je geen recht meer op kinderopvangtoeslag. Zet daarom zowel jouw opvang als de toeslag tijdig stop. Doe dit uiterlijk 1 maand voordat het zover is. Zo voorkom je dat je later moet terugbetalen.
Kijk voor meer informatie op de website van de Dienst Toeslagen.
Hoe kan ik mijn aanvraag wijzigen?
Heb je kinderopvang aangevraagd en wil je iets wijzigen? Stuur een mail naar plaatsingen@kwink.nl of bel 040 - 294 89 89.
Daarnaast kan je ook contact ook nemen met de klantadviseur van de betreffende vestiging. De contactgegevens van de klantadviseur zijn terug te vinden op de pagina van de vestiging.
Hoe kan ik mijn contract wijzigen?
Je kunt je contract wijzigen, bijvoorbeeld met een dag meer of minder op contact of wisselen van dag zodat dit beter past bij je wensen. Houd bij vermindering van je contracturen rekening met een opzegtermijn van één maand. Of je van dag kunt wisselen, hangt af van de mogelijkheden op de vestiging.
Neem contact op met de adviseur kindplanning van de vestiging om je wensen te bespreken. De contactgegevens van de adviseur kindplanning zijn terug te vinden op de pagina's van de vestigingen.
Is het mogelijk om mijn contract tijdelijk te pauzeren of uit te stellen van een startdatum?
Helaas kunnen we het contract niet pauzeren/tijdelijk onderbreken met terugkeergarantie. U kunt de dag opzeggen en teruggeplaatst worden op de wachtlijst, dan nemen we de aanvraag vanaf de gewenste (her)startdatum weer mee in de planning. Er bestaat een kans dat het plaatsje in de tussentijd ingevuld is door een ander kind en dat we dan helaas geen plaats meer hebben.